• Bestill Fly
  • Mine reiser
  • Innsjekk
  • Lavpriskalender
  • Destinasjoner
  • EuroBonus
  • Award Finder
  • Hjelp og info
SAS logotype
2025-04-09 12:46:38
  • Hjelp og informasjon

    • Still et spørsmål
    • Sjekk flystatus
    • Finn reiseinfo
  • Om oss

    • SAS Group
    • Jobb hos SAS
    • Punktlighet
    • Bærekraft
  • Hurtiglenker

    • SkyTeam
    • Skreddersy reisen din
    • SAS Sport
  • Inspirasjon

    • Våre reisemål
    • Anbefalte flyreiser
    • Reiseinspirasjon
    • Stopover

Last ned appen

Last ned SAS' app fra App StoreLast ned SAS' app fra Google Play
SAS logo
  • Brukervilkar
  • Befordringsvilkår
  • Informasjonskapsler
  • Administrer dataene mine
  • Tilgjengelighetserklæring

© 2025 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, org.nr 902001-7720, 195 87 Stockholm

SkyTeam alliance member

Betalingsalternativer
  • Reiseinfo
  • Om bord
  • Seter

Velkommen til vårt reiseinfosenter

Her finner du informasjon om reisen din etter emne eller hvor du er på reisen.

Velg hovedkategori

  • Før reisen
  • På reisedagen
  • Etter reisen
  • All informasjon

All informasjon

  • Innsjekking & ombordstigning
  • Om bord
  • Våre billettyper
  • Flyinformasjon
  • Bagasje
  • Reise med kjæledyr
  • Reise med barn
  • Administrer bestillingen din
  • Assistanse under reisen
  • På flyplassen

Om bord

  • Mat & drikke
  • Seter om bord
  • Underholdning
  • Reiseklasser
  • Wi-Fi

Seter om bord

Vil du sitte sammen med reisefølget ditt, unngå midtsetet, strekke ut beina med ekstra benplass eller bare nyte utsikten fra vinduet? Velg setet du vil ha på forhånd for en mer komfortabel og sømløs reise. Hvis du vil ha enda mer plass, kan du også bestille et ekstra sete ved siden av deg.

Gebyrer for forhåndsvalg av seter

  • Gebyrene for valg av sete avhenger av reisemål, billettype og setets plassering i kabinen.

  • Tilgjengelige seter og gebyrer vises når du bestiller flygningen eller senere under Mine reiser og i SAS-appen.

Slik velger du sete

  • Du kan velge ditt foretrukne sete mot et gebyr når du bestiller eller senere under Mine reiser, i SAS-appen eller ved å kontakte SAS kundeservice (inntil 2 timer før avgang).

  • Hvis du ikke har valgt sete før innsjekkingen åpner, blir du automatisk tildelt et sete.

Gratis setevalg

  • Alle EuroBonus Diamant- og Gull-medlemmer kan velge seter gratis (fra bestillingstidspunktet).

  • EuroBonus-medlemmer i SAS Go kan endre sitt tildelte sete gratis når innsjekkingen åpner.

  • SAS Plus- og SAS Business-reisende kan bytte sete kostnadsfritt fra innsjekkingen åpner og frem til to timer før avgang.

Seteplassering for barn

  • Hvis du reiser med et barn under 12 år, sørger vi alltid for at barn sitter sammen med en voksen som er inkludert i bestillingen.

  • Seter tildeles automatisk 30 timer før avgang, og du kan se setene deres når du sjekker inn på nett, i SAS-appen eller via innsjekkingsautomatene på flyplassen.

  • Du kan også seter på forhånd mot et gebyr når du bestiller, under Mine reiser eller i SAS-appen.

Barn som reiser alene

Hvis barnet ditt flyr alene med SAS'-tjenesten for mindreårige som reiser alene, kan du velge sete gratis når du bestiller, under Mine reiser eller i SAS-appen.

Få mer plass med et ekstra sete

Vil du ha litt mer plass uten å måtte oppgradere til SAS Plus eller SAS Business? Bare legg til et ekstra sete ved siden av deg når du bestiller reisen eller senere under Mine reiser eller i SAS app.

På utvalgte flygninger kan du også bestille opptil to seter ved siden av deg i SAS Go eller SAS Plus mot et lite gebyr fra innsjekkingen åpner frem til to timer før avgang (avhenger av tilgjengelighet). Vær imidlertid oppmerksom på at du ikke kan ta med ekstra bagasje eller opptjene EuroBonus-poeng når du kjøper ekstra seter.

Garantert ekstra sete

Hvis du vil være sikker på å ha et tomt sete ved siden av deg hvis du trenger ekstra plass eller reiser med et musikkinstrument, kan du bestille et sete ved siden av deg mot en avgift ved å kontakte SAS kundeservice når du bestiller reisen. Vær oppmerksom på at du må sjekke inn ved innsjekkingsskranken på flyplassen.

Vanlige spørsmål






Gi oss tilbakemelding!

Kontakt SAS Customer Service

Det raskeste alternativet for å sjekke, endre eller kansellere en bestilling, eller for å legge til tilleggstjenester, er å logge inn på Mine reiser

Chat med oss

Middels lang ventetid. Vår chatterobot Ture kan hjelpe deg med de vanligste problemene 24/7. Og hvis Ture ikke kan hjelpe deg, kan du chatte med en agent.

Ring oss

Lengst ventetid. Ta kontakt ved å ringe SAS Customer Service eller vår egen hotline for EuroBonus Gull- eller Diamant-medlemmer.